Ogólne warunki handlowe
Artykuł 1 - Definicje
W niniejszych ogólnych warunkach handlowych poniższe terminy będą miały następujące znaczenie:
- Okres na odstąpienie od umowy : okres, w którym konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy. Konsument : osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub zawodowej, zawierająca umowę na odległość z przedsiębiorcą.
- Dzień : dzień kalendarzowy.
- Nośnik trwały : każde narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych do niego osobiście, w sposób umożliwiający dostęp do nich w przyszłości i odtwarzanie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Prawo odstąpienia od umowy : możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie odstąpienia od umowy.
- Przedsiębiorca : osoba fizyczna lub prawna oferująca produkty i/lub usługi na odległość konsumentom.
- Umowa zawierana na odległość : umowa zawarta w ramach zorganizowanego przez przedsiębiorcę systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, na mocy której do chwili zawarcia umowy włącznie możliwe jest wyłączne korzystanie z jednej lub większej liczby technik porozumiewania się na odległość.
- Technologia porozumiewania się na odległość : środek, za pomocą którego można zawrzeć umowę, bez konieczności jednoczesnej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu.
- Ogólne warunki handlowe : niniejsze ogólne warunki handlowe przedsiębiorcy.
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
(Informacje nie zostały podane we fragmencie)
Artykuł 3 - Zastosowanie
- Niniejsze ogólne warunki handlowe stosuje się do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawieranej na odległość pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
- Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie będzie to możliwe w uzasadniony sposób, przed zawarciem umowy wskazane zostanie, że ogólne warunki umowy można przeglądać w siedzibie przedsiębiorcy, a na żądanie konsumenta zostaną one bezpłatnie przesłane konsumentowi.
- Jeżeli umowa na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, niezależnie od postanowień ustępu poprzedniego i przed zawarciem umowy, tekst niniejszego regulaminu może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł go łatwo zapisać na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie będzie to możliwe, wskazane zostanie, gdzie ogólne warunki umowy można zapoznać się z nimi w formie elektronicznej, a konsumentowi zostaną one przesłane bezpłatnie drogą elektroniczną lub w inny sposób na jego żądanie.
- Jeżeli oprócz niniejszych ogólnych warunków handlowych obowiązują również szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, postanowienia ustępu drugiego i trzeciego stosuje się odpowiednio, a w razie sprzeczności warunków konsument może zawsze powołać się na postanowienie, które jest dla niego korzystniejsze.
- Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków umowy okaże się w całości lub w części nieważne lub zostanie unieważnione, umowa i niniejsze warunki umowy pozostaną w mocy, a kwestionowane postanowienie zostanie zastąpione za obopólną zgodą postanowieniem możliwie najbardziej zbliżonym do treści oryginału.
- Sytuacje nieuregulowane w niniejszych ogólnych warunkach handlowych należy oceniać „w duchu” niniejszych ogólnych warunków handlowych.
- Wszelkie niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego lub większej liczby postanowień naszych warunków należy interpretować „w duchu” niniejszych ogólnych warunków.
Artykuł 4 - Oferta
- Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest uzależniona od spełnienia pewnych warunków, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.
- Oferta jest niezobowiązująca. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.
- Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest na tyle szczegółowy, że umożliwia konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeśli przedsiębiorca posługuje się zdjęciami, stanowią one prawdziwe przedstawienie oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub omyłki w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
- Wszystkie zdjęcia, specyfikacje i dane zawarte w ofercie mają charakter poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.
- Zdjęcia produktów stanowią wierne odzwierciedlenie oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może jednak zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
- Każda oferta zawiera takie informacje, aby dla konsumenta było jasne, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty. Dotyczy to w szczególności:
- Cena nie obejmuje opłat celnych i podatku VAT od importu, które musi zapłacić sam klient. Usługi pocztowe i kurierskie stosują specjalne zasady dotyczące towarów importowanych w obrębie UE i pobierają podatek VAT (oraz koszty odprawy celnej) od odbiorcy.
- Wszelkie koszty wysyłki.
- Sposób zawarcia umowy i czynności wymagane w tym celu.
- Czy prawo odstąpienia od umowy ma zastosowanie.
- Sposób płatności, dostawy i wykonania umowy.
- Termin przyjęcia oferty, czyli termin, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę.
- Wysokość stawki za komunikację na odległość, w przypadku gdy koszty korzystania ze środka komunikacji na odległość są naliczane w oparciu o inną podstawę niż stawka podstawowa.
- Czy umowa jest archiwizowana po jej zawarciu i jeśli tak, to w jaki sposób konsument może się z nią zapoznać.
- Sposób, w jaki konsument przed zawarciem umowy może sprawdzić dane podane przez niego w ramach umowy i w razie potrzeby je poprawić.
- Wszelkie inne języki, w których oprócz języka niderlandzkiego może zostać zawarta umowa.
- Zasady postępowania, którym podlega przedsiębiorca, oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi zasadami postępowania drogą elektroniczną.
- Minimalny czas trwania umowy zawartej na odległość w przypadku transakcji ciągłej.
- Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory i materiały.
Artykuł 5 - Umowa
- Z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, umowa zostaje zawarta z chwilą przyjęcia przez konsumenta oferty i spełnienia przez niego warunków w niej określonych.
- Jeżeli konsument przyjął ofertę w formie elektronicznej, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie informacji o przyjęciu oferty w formie elektronicznej. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi otrzymania potwierdzenia przyjęcia oferty, konsument może odstąpić od umowy.
- Jeżeli umowa zostanie zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłu danych oraz zapewni bezpieczne środowisko internetowe. Jeżeli konsument może zapłacić drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.
- Przedsiębiorca może, w ramach obowiązujących przepisów, pytać, czy konsument będzie w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych, a także o wszystkie fakty i czynniki, które mają znaczenie dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli przedsiębiorca, po przeprowadzeniu badania, stwierdzi, że istnieją uzasadnione powody, dla których nie może zawrzeć umowy, ma prawo odmówić wykonania zamówienia lub wniosku albo obwarować jego wykonanie szczególnymi warunkami.
- Przedsiębiorca wraz z produktem lub usługą prześle konsumentowi, w formie pisemnej lub na trwałym nośniku, następujące informacje:
- Adres siedziby przedsiębiorcy, pod którym konsument może składać skargi.
- Warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, lub jednoznaczne oświadczenie, jeżeli prawo odstąpienia od umowy jest wyłączone.
- Informacje o gwarancjach i istniejącym serwisie posprzedażowym.
- Informacje zawarte w art. 4 ust. 3 niniejszego regulaminu, chyba że przedsiębiorca udzielił konsumentowi tych informacji przed zawarciem umowy.
- Wymagania dotyczące rozwiązania umowy, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż rok lub jest zawarta na czas nieokreślony.
- W przypadku transakcji ciągłej postanowienia zawarte w poprzednim akapicie stosuje się wyłącznie do pierwszej dostawy.
- Każda umowa zostaje zawarta pod warunkiem zawieszającym wystarczającej dostępności danych produktów.
Artykuł 6 - Prawo odstąpienia od umowy
- Przy zakupie towarów konsument ma możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin ten rozpoczyna się od dnia następującego po dniu, w którym konsument lub przedstawiciel wskazany przez konsumenta i powiadomiony przez przedsiębiorcę objął produkt w posiadanie.
- W okresie odstąpienia od umowy konsument jest zobowiązany obchodzić się ostrożnie z produktem i jego opakowaniem. Klient rozpakuje produkt i wykorzysta go wyłącznie w zakresie niezbędnym do oceny, czy chce go zatrzymać. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zwraca on produkt przedsiębiorcy wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami oraz – o ile jest to rozsądnie możliwe – w oryginalnym stanie i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i wyraźnymi instrukcjami udzielonymi przez przedsiębiorcę.
- Jeżeli Konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, zobowiązany jest poinformować o tym przedsiębiorcę w terminie 14 dni od otrzymania towaru w drodze pisemnego oświadczenia lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Po poinformowaniu przez konsumenta o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, konsument jest zobowiązany odesłać produkt w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że dostarczony towar został zwrócony w terminie, np. za pomocą dowodu nadania.
- Jeżeli konsument po upływie terminów, o których mowa odpowiednio w ust. 2 i 3, nie poinformował o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Jeżeli konsument nie zwrócił towaru przedsiębiorcy, zakup jest ostateczny.
Artykuł 7 - Koszty w przypadku odwołania
- Jeżeli konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, koszty zwrotu będą w całości po jego stronie.
- Jeżeli Konsument dokonał zapłaty, przedsiębiorca zwróci mu tę kwotę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, pod warunkiem, że towar został zwrócony w stanie nienaruszonym lub Konsument dostarczy dowód jego odesłania.
Artykuł 8 - Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
- Przedsiębiorca może wyłączyć prawo odstąpienia od umowy konsumenta w odniesieniu do następujących produktów:
- Produkty, które zostały stworzone przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacją konsumenta.
- Produkty o wyraźnie osobistym charakterze.
- Produkty, których nie można zwrócić ze względu na ich charakter.
- Produkty, które mogą szybko się zepsuć lub stać się przestarzałe.
- Produkty, których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu.
- Luźne gazety i czasopisma.
- Nagrania audio i wideo oraz oprogramowanie komputerowe, których plomba została zerwana przez konsumenta.
- Produkty higieniczne, których plomba została zerwana po dostarczeniu.
- Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy jest możliwe wyłącznie w przypadku usług:
- Dotyczące zakwaterowania, transportu, działalności gastronomicznej lub zajęć rekreacyjnych, które mają być wykonane w określonym dniu lub okresie.
- których dostawa rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
- Dotyczące zakładów i loterii.
Artykuł 9 - Cena
- W okresie obowiązywania oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie ulegną podwyższeniu, z wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmiany stawek VAT.
- W drodze wyjątku od poprzedniego ustępu przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi o zmiennych cenach, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu. Możliwość wahań cen oraz fakt, że wszelkie podane ceny mają charakter orientacyjny, zostały podane w ofercie.
- Podwyżki cen w okresie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne wyłącznie, jeżeli wynikają z przepisów ustawowych lub postanowień.
- Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne wyłącznie w przypadku, gdy przedsiębiorca tak zastrzegł i:
- Są one wynikiem regulacji lub postanowień ustawowych; Lub
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem od dnia wejścia w życie podwyżki ceny.
- Wszystkie ceny podane są bez ceł importowych i podatku VAT w przypadku dostaw poza UE. Konsument jest odpowiedzialny za te dodatkowe koszty.
Artykuł 10 - Zgodność i gwarancja
- Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacją określoną w ofercie, uzasadnionymi wymogami solidności i/lub użyteczności oraz przepisami prawnymi i/lub regulacjami rządowymi obowiązującymi w dniu zawarcia umowy. Jeżeli tak uzgodniono, przedsiębiorca gwarantuje również, że towar nadaje się do użytku innego niż normalny.
- Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie narusza praw i roszczeń, jakie konsument może dochodzić od przedsiębiorcy na podstawie umowy.
- Wszelkie wady lub błędnie dostarczone produkty muszą zostać zgłoszone przedsiębiorcy w formie pisemnej w terminie 14 dni od daty dostawy. Produkty muszą zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.
- Okres gwarancji przedsiębiorcy pokrywa się z okresem gwarancji producenta. Przedsiębiorca nie ponosi jednak nigdy odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub zastosowania produktów.
- Gwarancja traci ważność w przypadku:
- Konsument sam naprawił i/lub zmodyfikował dostarczone produkty i/lub zlecił ich naprawę i/lub modyfikację osobom trzecim.
- Dostarczone produkty zostały wystawione na działanie nietypowych warunków lub były w inny sposób traktowane niedbale lub niezgodnie z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub podanymi na opakowaniu.
Artykuł 11 - Dostawa i wykonanie
- Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby przyjmować i realizować zamówienia na produkty.
- Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał przedsiębiorcy.
- Biorąc pod uwagę postanowienia artykułu 4 niniejszych ogólnych warunków handlowych, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni, chyba że uzgodniono dłuższy termin dostawy. W przypadku opóźnienia dostawy lub gdy zamówienie nie może zostać zrealizowane lub może zostać zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż w terminie 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.
- W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z ustępem poprzednim przedsiębiorca zwróci konsumentowi zapłaconą przez niego kwotę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy.
- Jeżeli dostarczenie zamówionego towaru okaże się niemożliwe, Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby dostarczyć towar zastępczy. Najpóźniej w momencie dostawy zostanie wyraźnie i zrozumiale stwierdzone, że dostarczany jest towar zastępczy. Prawo odstąpienia od umowy nie może zostać wyłączone w przypadku towarów zastępczych. Koszty przesyłki zwrotnej pokrywa przedsiębiorca.
- Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty towarów spoczywa na przedsiębiorcy do chwili wydania towarów konsumentowi lub wskazanemu wcześniej przedstawicielowi, o ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 - Umowy długoterminowe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie
Anulowanie
- Konsument może w każdej chwili wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieoznaczony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów (np. subskrypcja) lub świadczenie usług, z uwzględnieniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia oraz okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
- Konsument może rozwiązać umowę zawartą na czas oznaczony, która obejmuje regularne dostarczanie produktów lub świadczenie usług, w każdym czasie pod koniec okresu obowiązywania umowy, z uwzględnieniem uzgodnionych zasad rozwiązania umowy oraz okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
- Konsument może rozwiązać umowy, o których mowa w ustępach poprzednich:
- Możesz anulować zamówienie w dowolnym momencie, nie ogranicza Cię możliwość anulowania zamówienia w określonym czasie lub w określonym przedziale czasowym.
- Co najmniej unieważnić w taki sam sposób, w jaki zostały przez niego zawarte.
- Zawsze wypowiedz umowę w takim samym terminie, jaki przedsiębiorca sam sobie wyznaczył.
Rozszerzenie
- Umowa zawarta na czas określony i mająca na celu regularne dostarczanie produktów lub usług, nie może być w sposób dorozumiany przedłużana lub odnawiana na czas określony.
- W drodze wyjątku od poprzedniego ustępu umowa zawarta na czas określony i mająca na celu regularną dostawę dzienników, wiadomości, tygodników i magazynów może zostać automatycznie przedłużona na czas określony do trzech miesięcy, jeżeli konsument może rozwiązać tę przedłużoną umowę po zakończeniu okresu przedłużenia z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc.
- Umowa zawarta na czas oznaczony, która przewiduje regularne dostarczanie produktów lub usług, może zostać przedłużona na czas nieokreślony w sposób dorozumiany tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w każdej chwili z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, a w przypadku gdy umowa przewiduje regularne, ale rzadziej niż raz w miesiącu, dostarczanie dzienników, gazet i tygodników oraz magazynów z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż trzy miesiące.
- Umowa zawarta na okres dłuższy niż rok może zostać rozwiązana przez konsumenta w każdej chwili po upływie roku, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, chyba że rozsądek i uczciwość sprzeciwiają się rozwiązaniu umowy przed upływem uzgodnionego okresu.
Artykuł 13 - Płatność
- Jeżeli nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta muszą zostać zapłacone w terminie 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usługi okres ten rozpoczyna się po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia umowy.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłosić przedsiębiorcy wszelkie nieścisłości w podanych lub oświadczonych danych dotyczących płatności.
- W przypadku braku zapłaty ze strony konsumenta przedsiębiorca ma prawo, z zastrzeżeniem ograniczeń prawnych, obciążyć konsumenta uzasadnionymi kosztami, o których został on uprzednio poinformowany.
Artykuł 14 - Procedura składania skarg
- Reklamacje dotyczące wykonania umowy muszą zostać złożone Przedsiębiorcy w terminie 7 dni od dnia wykrycia wad przez Konsumenta, z podaniem dokładnego i zrozumiałego opisu.
- Na reklamacje składane przedsiębiorcy rozpatrywane będą w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga przewidywalnie dłuższego czasu, przedsiębiorca w ciągu 14 dni prześle potwierdzenie jej otrzymania, wskazując, kiedy konsument może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.
- Jeżeli reklamacji nie uda się rozwiązać za porozumieniem stron, powstaje spór, który podlega procedurze rozstrzygania sporów.
- Złożenie reklamacji nie wstrzymuje wykonania zobowiązań przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wskaże inaczej na piśmie.
- Jeżeli przedsiębiorca uzna reklamację za uzasadnioną, wówczas przedsiębiorca według własnego uznania bezpłatnie wymieni lub naprawi dostarczony towar.
Artykuł 15 - Spory
- Umowy pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, do których stosuje się niniejsze ogólne warunki handlowe, podlegają wyłącznie prawu holenderskiemu, nawet jeśli konsument mieszka za granicą.
- Konwencja Wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów nie ma zastosowania.
Artykuł 16 – Postanowienia dodatkowe lub odstępstwa
- Dodatkowe lub odbiegające od niniejszych ogólnych warunków umowy postanowienia nie mogą być niekorzystne dla konsumenta i muszą zostać utrwalone w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w sposób dostępny na trwałym nośniku danych.